Sunday, July 10, 2011

10/7 2011

Yeah, har en tillfällig inneboende i ett par dagar, det är rätt underhållande!
Vi röker cigg och lagar mat, vi borde ta fler promenader men vi är lata.
Hade grill/white trash-party igår ute på uteplatsen. Började dagen rätt tidigt då syrrans ex med flera kom förbi och ville kolla läget och dricka lite innan sonisphere. Drog ut fotöljerna och fotpallarna (som är helt gigantsiska och blir bra sittplatser de med) och det höjde stämningen en aning. Kändes trevligt att få besök från Umeå folk så man får höra skvallret, som som vanligt inte alls är så bra som man hoppas. Vad hände med Umeådramat egentligen?! I am dissapoint.
Senare på dagen försökte jag och Alex lite smått onyktra fixa grillen, vilket vi inte orkat göra dagen innan som vi planerat. Jag satt mest på en fotpall och lyssnade på Lady Gaga, kanske skruvade lite med skruvmejseln lite slött ibland. Den fixade sig tillslut i alla fall.
Eftersom det är så extremt ansträngande att skruva lite slött med en skruvmejsel så råkade jag somna i soffan, och det var dagens miss. Även om jag inte var full när jag somnade så var jag banne mig bakis när jag vaknade en timme senare! Då kom Alex jobbarkompis Dennis förbi, båda två hade gråa cheap mondays. I lol'd! De är rätt lika så det var nice att Alex fick hänga med sin bro på något annat ställe än jobbet.
Hade fått ett telefonsamtal av en polare samma dag som behövde sovplats i ett par dagar, så jag fick rusha in till centralen för att hämta hem honom, hela detta äventyr tog cirka två timmar, damn you lokaltrafik på lördagar *hyttar med näven*
Kom hem till färdiggrillat kött och lite Wonder Showsen i trädgården, awesomesauce!
hela gruppen befann sig resten av kvällen i soffläge, grillat och alkohol ger rätt ofta det resultatet.

Tänker rätt ofta på att jag kan skriva om mer intressanta saker, men då har jag annat för mig. Och vill inte skriva för långa inlägg, eller ge bort alla godbitar direkt. Fan.

No comments:

Post a Comment